Tuesday, September 28, 2010

biji getah?


korang tau ni gambar ape? hehe.. ni la biji pokok getaah.. yang kita toreh ambik susu dia tu..
kat kampung aku byk pokok getah..
ni nak mengimbau kenangan zaman kecik2 dulu..
dulu ms kecik2.. bl gi mengaji, kena lalu kat tepi kebun getah.. sebelum mengaji atau lepas mengaji smbil berjalan kaki tu, kitaorng akan kutip biji getah nie..
lps mengaji kitaorg akan men la sm2.. "aku tak tau kitaorg gi mengaji sbb nk mengaji Quran atau nak men sm2 lps mengaji.. hehe
bdk prmpuan akan bt biji getah ni utk men congkak.. klu bdk laki plk.. dorang emn laga biji getah .. tgk biji getah saper yang kuat n x pecah bila kena ketuk ngn biji getah org len..
hehe..
kenangan.. skrg seme dah besar.. aku tak rasa bdk zaman skrg men benda mcm nie lagi.. dah x kenal kut permainan org2 lama nie.. hehe..
conclusion nye : rindunye zaman kanak2 dulu..

3 comments:

cg_mila said...

skunk susah nak jumpe biji getah nie even kt kg..huhu

Hayati Hanuni Halin said...

akak, saye tak penah tgok biji getah....even dok kampung..kg saye ade pokok padi je..heheheh

aimi nadiah said...

slmat mengenal biji getah ye.. hehe..
erm.. skrg pkok getah dh makin sket.. huhu.. nnt pupus la pokok getah nie.. lagi la bdk2 zaman skrg xkenal pokok getah.. hehe..