Wednesday, December 29, 2010

penyakit bukan penghalang cinta!!


kenapa kita perlu merendah diri untuk bercinta kerana belum tentu orang yang berpenyakit itu akan temui ajal dan orang yang sihat itu akan hidup lebih lama dari orang berpenyakit..


yaa.. penyakit bukan penghalang sebuah percintaan.. ingat.. jangan jadikan penyakit itu satu alasan untuk menolak antara keindahan di dunia ini iaitu.. CINTA...


hari tu nak beli majalah.. pilih punya pilih, nampak majalah ni.. topik utama dia "penyakit bukan penghalang cinta.."


pernah saya bertanya seorang kawan, apa pendapat dia sekiranya awek dia ada penyakit.. dia menjawab.. "aku tak kisah.. asalkan awek aku tu terus terang cakap kat aku.."


hm.. terus terang.. saya bersetuju dengan apa yang dikatakan tu.. itu adalah langkah pertama... kalau boleh.. jangan anda sembunyi satu apa pun pengenai penyakit anda kepada pasangan anda..

biar dia menilai sendiri apa yang harus dia lakukan..


tapi..
bila dah sayang.. rasa nya...
kita tak sanggup untuk menyusahkan pasangan kita nanti sekiranya kita yang sakit ini kekal terus bersama dengan pasangan..

seperti diri ini tidak layak untuk bersama dengan pasangan.. seolah2 dia lebih layak memiliki pasangan yang lebih baik, sihat dari diri kita..

bagi mereka yang mempunyai pasangan yang kurang sihat..
ikhlaslah dalam menerima mereka.. jangan sesekali berpura2..


bagi mereka yang mempunyai kesihatan yang diluar jangkaan..
janganlah berputus asa.. anda diuji.. orang yang diuji itu orang yang disayangi..



4 comments:

teema chan said...

tp ada yang clash bila dah taw couple mereka ada penyakit , nampak sgt tak iklas , huhu

aimi nadiah said...

hak masing2 kan.. kesian plak.. xpernah dgr lagi yang clash sbb taw couple ada penyakit..
biasa dengar yg bagi semangat ade la..

cik yayah said...

aimi...i'm facing dis situation....~dunno how to go through my life rite now....:(

aimi nadiah said...

sy pun.. klu x.. sy tulis artikel nie..
bertabah.. pasti dipermudahkan..