Sunday, February 20, 2011

hasil kerja Pemuda n Muslimat

sempena Maulidur Rasul, kampung sebelah ada buat sambutan Maulidur Rasul..
memang meriah..
ada macam aktiviti.. prog sambutan ni gabungan antara pihak masjid, KAFA, PASTI kampung tu..
kampung saya x aktif sangat pasal aktiviti2 nie.. jd join la kampung sebelah punya aktiviti lagipun saya sebagai cikgu KAFA kat situ, kenalah handle prog tu jgk..


program pertama yang dihandle setelah abih belaja!! masa belaja dulu aktif dan berderet2 program yang kena handle..


mula2 tu.. smpai dlm kul 7-20.. patutnya kena smpai dlm kul 7.. hehe.. 
smpi kuarkan brg2 hadiah utk segla mcm contest tu..
lps tu kena susun bdk2 nie utk perarakan Maulidur Rasul..
dlm kul 8.45pagi kami berarak.. ada 5 kumpulan perarakan..
sekolah pondok, KAFA AL EHSAN,PASTI, KAFA ADAM DAN HAWA, PAHTU PENDUDUK KAMPUNG..


terasa sebak masa berarak tu.. masa selawat yang pertama tu terasa lain macam di dalam hati.. xtau kenapa rasa mcm tu..
jauh jgk perarakan tu.. abis berark dlm kul 9.15..
klu 9.30 ade pertandinagn mewarna.. ramai jgk.. happening.. semangat masing2 mewarna..
kemudian ade pertandingan sepanduk, pertandingan azan, pakaian kanak2,persembahan..


p/s: bila parti Biru ajak masuk tournament, saya join..
bila parti Ijau ajak saya buat prog, saya join.. hehe.. nak buat macamana.. saya xkisah.. yang pasti jangan kaitkan politik pasal pergaulan tu.. kita kan jiran sekampung.. sama2 bekerjasama.. sama2 hidup bermasyarakat..



2 comments:

f_aRa_aINa989 said...

bagus dpt join program macam ni..

:)

aimi nadiah said...

best dpt berbakti kpd org kampung..