Wednesday, February 23, 2011

ikut jgn x ikut..

semalam.. dlm kul2 ptg.. pergi kedai..
balik dari kedai ternampak seorang kanak2 prmpuan baru balik sekolah.. jalan kaki..
terdetik di hati..
kesian adik ni jalan kaki sorang.. bwk beg berat plak tu..








huhu.. beratnye bawak beg nie.. xde org nk tumpangkan ker? huhu..


me: dik.. umah kat mana..
adik comel: depan tu.. dekat kedai dpn tu..
me: dekat ngn surau tu ke..
adik comel: erm..
me: meh naik motor ngan akak.. akak hantar..


apa salahnya berkongsi kalau ianya perkara baik.. sekali sekala nak jgk buat baik.
kut adik nie ada abg hensem.. kut2 dia ckp kat abg dia "abg, td ada kakak cantik tumpang balik.. abg la yang x ambik org balik sekolah.." naik saham i.. haha..




bdk tu pun naik la.. bonceng kat belakang.
laju jgk bdk nie naik.. xfikir lama pun nk setuju.. dh penat kut jalan.. tghr plk tu..
bl dia naik tu.. sempat jgk la pesan.."dik.. lain kali kalu org laki ajak tumpang jgn naik tau.. org prmpn xpe.."


dah sampai kat umah dia pun.. sempat lagi pesan kat dia..
"jgn naik tau kalu org laki ajak tumpang.. ingat tu.."
byk kali kut saya pesan.. 
bimbang jgk.. bdk nie mcm senang je ikut.. bdk lelaki kampung saya nie bkn bleh percaya sgt.. kan dia bt ntah ape2 kat bdk nie..


teringat kat bdk2 yang kena culik.. Arwah nurin, adik syarlene..
mintak2 jauh la seme benda tu kan..
kesian.. 






p/s: dulu masa duk berjalan kaki kat dlm uia, pergi n balik kelas.. bl nmpk kereta kosong, selalu kutuk kereta tu.. xpandai nk tumpangkan org.. hehe.. teruknya..

12 comments:

Cik Ezy said...

tp ade jgk pompuan yg jhat..
huhukk
kebykkan nye laki la kn..
kene ati2 la xkire jantina..
=)

aimi nadiah said...

ade? hukhuk.. sy telah bg nasihat yg salah..

misz a said...

zaman uia dulu, main tahan je kete sape2.minta nak tumpang,haha..:p

Dda Ly said...

owh ex student uia ke dik? :) bukan takmo tumpangkan orang dik..tp zaman skang..mcm2 jenis orang ade..takot nak percaya orang..

aTy _faRed~ said...

dulu2 pon mase balik sekolah selalu tumpang orang lain.. sebab dari bus stop nak sampai umah kalau jalan kaki 1 jam..!! selalu marah jugak kalau ade orang tak nak tumpangkan...

tapi sekarang... tak berani nak tumpang saper2 lagi...

TAYAR PANCIT said...

hai awak :) saye dah join awak :)http://tayarpancit.blogspot.com/2011/03/terbaru-xia-xuanze-ganti-misbun.html

chocochoky said...

kan..? mmg x patut betul diorg tak bg tumpang..

aimi nadiah said...

misz a: sm la kiter..

aimi nadiah said...

Dda Ly.. yup uia..

aimi nadiah said...

aty fared.. sy pn kdg2 mrh jgk kt org yg kedekut nk tumpangkan org nie..

aimi nadiah said...

tyar pancit.. thanks..

aimi nadiah said...

chocochoky : nk bt mcmn.. diorg mmg gitu..