Sunday, February 6, 2011

curi daun sireh..

Sebagai permulaan cerita.. untuk menjadikan pembaca lebih memahami..
sepupu2 saya yg poerempuan belah mak semua umur dekat2.. selang setahun sorang jer..

 ok.. kenal kan mereka dengan nama pendek masing2.. 
bernama Lah umur 28.. telah bertunang tahun lps.. dan dijangka akan bernikah pada tahun nie dalam bulan 3..
 sorang lagi yang baru bertunang 5hb nie.. zura.. umur 27.. dijangka  akan menjadi isteri orang pada bulan 10 ini..
dan saya yg paling muda antara mereka.. berumur 26 thn.. belum menjadi isteri orang lagi .." eceh.. sempat lagi promote diri sendiri.."

sebab saya sorang lagi yang masih belum bertunang.. memang saya kena tembak tepat hari tu.. hehe..
relek je.. biasa la kan.. si muda memang selalu dibuli si tua.. haha..

antaranya

cousin a: nadia ambik arr curi daun sireh.. nanti cepat sket kawin..
me: haha.. okay.. nak curi mn bleh tau..

fuh.. kurafat betul..

cousin b: nadia nie bl dop tau.. duk jadi pengapit org jer..
me: org muda lagi.. kan seme bertunang umur 27.. org pun ambik 27 jgk arr.. "dlm hati.. lamanya nk tggu 27.."


masa duk simpan2 barang2 hantaran..

cousin a: ok bekas nie simpan utk nadia.. bekas cincin nie pun simpan utk nadia.. nanti guna yang nie je..
me: haha.. ingat orang save budget sangat ker.. bekas cincin mana ade oarng perempuan bg kat lelaki..


haha.. teruk kena tembak ngan sepupu2.. part curi daun sireh supaya cepat kawin mmg xleh diterima..
mmg xbetul pun..

nie ade lagi part2 tembak2 antara kitaorg..
dulu sebenanrnya kami nie.. amat tidak ada sifat2 perempuan.. kecuali si lah nie je lembut sket.. klu saya ngan si zura mmg jenis kasar sket..

cousin a: kawin jgk ko ea.. ingat kan xde nafsu kat lelaki.. dulu kasar je..
cousin b: wei.. tu zaman dulu2.. mmg arr nak kawin.. sape x tak kawin..

cousin b: wah.. nadia pakai kasut tggi..
me: mmg arr.. nama pun pun bj kurung.. kan klu pakai kasut futsal terkejut plak kan..

tu la.. dialog2 tiga orang sepupu yang jarang berjumpa.. bila berjumpa.. amat kuat tembak2.. saya je yang baik.. si cousin dua org tu duk men tembak je..
haha.. saya jenis hormat orang tua.. kan mereka tua.. haha..

2 comments:

f_aRa_aINa989 said...

nak cari daun sireh lah lepas ni...

hehe...

aimi nadiah said...

kita curi sm2 nk?